Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

Busch Gardens

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Tampa

Vanmorgen op ons gemak ontbeten, zeer uitgebreide keus in dit hotel! We hebben zelf een wafel gemaakt, lekker met stroop, jammie! Maar ook lekker geroosterd brood enz.
Daarna rond een 9:15 uur op weg gegaan naar Busch Gardens. Het park gaat pas om 10:00 uur open en het is een kwartiertje rijden. Gisteren had ik ergens een Petco winkel (grote dierenwinkel) gezien en daar wilde ik wel even wat rondneuzen. Dat hebben we natuurlijk even gedaan en het is niet bij neuzen alleen gebleven. Hierna door naar Busch Gardens. Online had ik al de tickets, parkeerkaart en hele dag eten en drinken besteld, dus we konden gelijk doorrijden op de p-plaats. Vanaf de P-plaats rijdt er een gratis Shuttle naar de ingang. Ideaal, kunnen ze in NL nog wat van leren. Bij de ingang toegangsbiljet scannen en door. Toen de polsbandjes opgehaald voor all inclusive en onze dag kon beginnen. In alle restaurants mocht je kiezen uit een drankje, hoofdmenu en toetje (of een van de dingen, je was niet verplicht constant alles te nemen), bij alle andere tentjes kreeg je 50% korting. Mooi en makkelijk hoor, maar daar betaal je natuurlijk wel voor. Maar ja gemak dient de mens. We zijn maar ergens begonnen en we kamen gelijk de cheeta's tegen. Heel bijzonder wat ik daar zag. Een hond en een cheetah samen in het buitenverblijf en die speelden met elkaar. Ze zijn samen opgegroeid, maar hier heb ik echt vol verwondering naar staan kijken, echt bijzonder en niet uit te leggen. Ik hoop dat de foto's gelukt zijn. Hierna de nieuwste achtbaan de cheetah hunt ingeweest. 30 minuten wachttijd, dus dat begon lekker. Maar het is een superachtbaan en lang! Bijzonder aan deze is dat je 3 keer (start en 2xonderweg) wordt weggeschoten of een boost krijgt, echt gaaf! Ik ben van de achtbanen, Joop niet. Uiteindelijk heeft Joop er een van de 5 geprobeerd, de Sheikra. Deze gaat 90graden recht naar beneden, ook heel gaaf. Nergens was er wachttijd op de cheetah hunt na dan, maar dat komt omdat het de nieuwste attractie is. Dus best relaxed dagje zo. We zijn ook nog in 2 waterattracties geweest en goed nat geworden. Maar bij 30 graden en een zonnetje is dat helemaal niet erg. Daar tussendoor zijn we een stukje met de skyride geweest een soort kabelbaan met een mooie kijk op het park, een stukje met de stoomtrein en met de rhino rally (een korte safari). De rest gelopen. Wat het leuke is aan een pretpark en dierentuin ineen is dat het lopen niet vervelend is, want je komt elke keer wel weer mooie beesten tegen. Ook is het park geweldig aangelegd qua bloemen en planten. Kijken jullie maar naar de foto's, dat zegt genoeg. Ergens ook nog de papegaaien of parkieten gevoerd, was erg leuk!

Vanavond alweer ons laatste avondje hier. Morgenvroeg gaan we nog even ontbijten en dan gaan we kilometers (mijlen maken). We gaan naar het zuidelijkste puntje van de VS, te weten Key West. Dat is een stuk van ongeveer 433 mijl(696km). Onderweg checken we dan alvast in in ons motel op Marathon, een van de eilandjes op de Florida Keys.

Ik zeg dus tot morgen!!

Xxx

• 11 Mei 2012 - 04:07

Mieke:

Hey Corina! Wat een belevenis zo'n park! Fantastisch.. Whaha...die rustende kangoeroe!! Te leuk! Heel veel plezier! Hoeveel dagen hebben jullie nog?

• 11 Mei 2012 - 05:20

Chantal:

Hey, ziet er gaaf uit dat park. Hele leuke foto's ook. Een hele goede reis vandaag en op naar Key West ;-)

Groetjes

• 11 Mei 2012 - 05:59

Klazina:

Hoi Corina,
    Ziet er erg leuk uit dat park. Prettige rit vandaag naar de Florida Keys!!

• 11 Mei 2012 - 06:05

Gerda:

Ja Corina ik zag je zwaaien. Wat een bijzonder park zeg. Wat jullie allemaal beleven, fantastisch. Ik zou er zo jaloers op worden. Maar nu beleef ik het een beetje door de foto's. Ik zie nu ook dat jullie best op elkaar lijken.
    Veel groeten van
    Gerda

• 11 Mei 2012 - 06:12

Ineke:

Heel leuk verslag weer mooie foto en ik zie je zwaaien.ik wens jullie een goede reis naar Key West geniet ook van al het moois onderweg want er zal best wel iets te zien zijn.liefs en een knuffel van de hondjes,leuke foto's heeft Herman gestuurd hè.

• 11 Mei 2012 - 06:14

Cor Hensen:

Mooi, leuk, spannend, uitdagend, lef, dit alles en nog meer maken jullie mee. Wat staat jullie en ons nog te wachten de laatste week ?
    Goede reis vandaag naar Florida Keys.

• 11 Mei 2012 - 09:06

Lydia:

Ja hoor Corien ik zie je zwaaien, 2 armen tegelijk de lucht in. En wat leuk zeg die cheetah en die hond apart hoor. Goeie reis naar Florida Key. Tot later maar weer hè

• 11 Mei 2012 - 16:24

Monique En Marcel:

hoi daar
    nou jullie maken wat mee he
    zien een hoop doen een hoop en joop wat doe je nu met je
    hoogtevrees in een dodelijke achtbaan hahahaha gekkie

nou nog veel plezier