Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

Everglades

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

13 Mei 2012 | Verenigde Staten, Florida City

Vanmorgen rond 8 uur vertrokken richting Shark valley. Nee geen haaien maar gewoon een vallei waar het riviertje de Shark op uitkomt en ja daar zaten in een ver verleden haaitjes, als ik het verhaal van de ranger mag geloven. Shark valley is onderdeel van het nationaal park de Everglades en hiervandaan kun je een tramtour maken van bijna 12 km of je kunt het fietsen. We hebben vandaag gekozen voor de tramtour omdat je er van de rangers dan ook verhalen bij hoort. De tramtour eindigt halverwege bij een uitkijktoren, waarvandaan je een schitterend uitzicht hebt over de weidsheid van een stukje van de Everglades. We hebben hier ook een klein paadje gevolgd en daar lagen de alligators op nog geen halve meter bij me vandaan. Machtig en ik heb die beesten wel in mijn hartje gesloten. Ze zijn zo mooi. Hierna weer terug met de tram naar het beginpunt. Hierna terug richting ons motel, even een broodje gehaald bij de Subway en toen weer naar een ander stuk van de Everglades. Hier ook weer een stuk gelopen en met een ranger op pad geweest en ook hier weer alligators (ja ze zitten echt overal), schildpadden en mooie vogels gezien. Echt een mooi stukje wereld hier. Hierna teruggegaan naar het motel en lekker aan het zwembad gezeten. Als verkoeling bij de Mc Donalds (zit voor het motel) even een Mc Flurry en een milkshake gehaald en hier lekker van genoten. Straks ergens een hapje eten bij Capri een Italiaans-Amerikaans restaurant. En dan alles weer opruimen en inpakken. Morgen de auto terugbrengen op Miami airport en dan met een taxi naar het cruisebootje de Norwegian Sky. Dan begint ons tochtje naar de Bahama's.

Tot morgen en byebye Florida

  • 13 Mei 2012 - 21:24

    Cor Hensen:

    Leuk verhaal maar ik mis wel de foto's.


  • 13 Mei 2012 - 21:40

    Gerda:

    Wat zie ik nu Corina ben je een pizzatent begonnen. Jullie komen toch nog wel terug???? Wat geweldig die natuur en die prachtige beesten die je van zo dichtbij kan zien. Hoeveel foto's hebben jullie al gemaakt???
    Vandaag was ik oude plaatjes aan het luisteren op You tube. En wat werd er gezongen? See you later Alligator. Wel een oudje, uit mijn mulotijd. Ik moest meteen aan jou denken.
    Je vader was zeker zo vlug met reageren dat de foto's er nog niet op stonden.
    Ik liep met mijn elektrische tandenborstel door de kamer en wilde de PC uitzetten toen ik je e-mail zag. Hoop dat jullie nog veel zullen genieten. Het schiet al weer op voor jullie, helaas.
    Liefs Gerda

  • 13 Mei 2012 - 22:29

    Cor Hensen:

    Leuk verhaal weer en fantastisch hoe dichtbij je bij de dieren kunt komen om deze te fotograferen.
    Nu dus weer naar het laatste deel van jullie reis en gaan jullie eventjes een paar dagen cruisen.
    Heb je op zee ook wifi ? kunnen we jullie dus blijven volgen ?
    Ben benieuwd hoe jullie 3 dagen op een schip gaan vinden.

  • 14 Mei 2012 - 05:31

    Chantal:

    Hey, Mooie foto's en weer een levendig reisverhaal.
    Heel veel plezier vandaag op de cruise en ik hoop dat we jullie ook daar kunnen blijven volgen.
    Liefs, Chan

  • 14 Mei 2012 - 06:07

    Ineke :

    Weer hele mooie fotos en een heel verslag,het begint nu wel erg snel te gaan het laatste stuk alweer varen op een echt cruise schip leek hoor heel veel plezier tot het morgen.liefs

  • 14 Mei 2012 - 09:17

    Lydia:

    Jullie zitten wel tussen de alligators zeg en die schildpad is volgens mij een spitskopschildpad, daar heb ik wel eens van gehoord maar misschien wist je dat zelf ook wel. Het ziet er allemaal weer heel mooi uit op de foto's. Vandaag lekker varen naar de Baham's. Veel vaarplezier hoor. groetjes

  • 14 Mei 2012 - 17:17

    Wies:

    Wat let je begin hier ook zo'n tent, hihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Florida City

USA 2012

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2012

Bahama's en naar huis

16 Mei 2012

heerlijk relaxen

15 Mei 2012

Miami en cruisen

13 Mei 2012

Everglades

12 Mei 2012

dolFIJNe dag
Corina

Actief sinds 12 Aug. 2010
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 37109

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 12 September 2012

Uitstapje Ardennen

03 Mei 2012 - 19 Mei 2012

USA 2012

13 April 2012 - 17 April 2012

Oostenrijk

28 December 2010 - 03 Januari 2011

Oud 2010 en Nieuw 2011

17 September 2010 - 27 December 2010

Dagjes uit???

19 November 2010 - 21 November 2010

Londen

13 September 2010 - 16 September 2010

Winterberg

14 Augustus 2010 - 13 September 2010

Thuis

05 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Normandië

Landen bezocht: