heerlijk relaxen - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Corina Hensen - WaarBenJij.nu heerlijk relaxen - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

heerlijk relaxen

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

16 Mei 2012 | Bahama's, Nassau

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit Nassau. Onze 2e aanlegplaats hier op de Bahama's.
Gedurende onze hele vakantie weinig containers gezien en dan vraag je je toch af hoe ze al die miljoenen Amerikanen bevoorraden en nu al 3 dagen op een rij komen we havens en containers tegen. Miami, Freeport en vandaag Nassau. Dus wel grappig.
Gisteren in Freeport even in het haventje rondgelopen en even ge-internet (tja als je dan Wifi hebt) en we hadden allebei niet de behoefte om het eiland verder te verkennen. We vonden het ook lekker relaxed om op het schip te blijven. Tja wat kan ik vertellen over het cruisen. Veel mensen op een bootje, waar je overigens weinig van merkt, van de mensen en het bootje. Er is allerlei vertier aan boord, film, theater, bibliotheek, spelletjes, zwembaden, whirlpools, sauna, restaurants, bars, casino, shops etc.
Je kan dus doen waar je zin in hebt. Gisteren hebben we gekozen om te dineren met een 3 gangendiner ipv het buffet. Het was heerlijk. Ik had een zalmmousse, een steak en een appeltaart toe. Joop had een uiensoep, een ander soort steak en een limoen sherbet toe. Het was heerlijk.
Na het eten even door het casino gewandeld, er was een poker toernooi bezig. Wordt elke dag georganiseerd, zal ik meedoen vanavond? Lijkt me wel leuk! Ik zie het vanavond wel. Daarna ben ik nog lekker even de sauna in gegaan, terwijl Joop zich vermaakte met zijn IPad. De dag was alweer voorbij. Vanmorgen om 7 uur ontbeten en toen voeren we de haven van Nassau al binnen. Ziet er een stuk uitnodigender en gezelliger uit als Freeport uit. Maar dat heeft alles met de aanlegplaats te maken. Gisteren lagen we tussen de containers en olietanks en nu leg je gelijk aan in het stadje. Om 8:30 uur van boord gegaan en ja dat is vroeg hier, dus we was nog weinig open. Gelijk dus maar doorgewandeld naar het strand. Hier de hele ochtend doorgebracht. Helaas was het bewolkt en viel zelfs af en toe een druppel regen, maar toch was het heerlijk vertoeven. Joop was lekker aan het snorkelen en heeft vissen, roggen en een kreeft gezien. Nu gaan we even lunchen en het dorpje doorwandelen en winkeltjes kijken.

Ik weet niet of ik morgen online kan komen, want dan leggen we aan op het eiland van de cruisemaatschappij zelf en of ze daar Wifi hebben??? En anders meld ik me weer vanaf Miami, ja daar moeten we ons nog even een paar uurtjes vermaken, voordat we aan het einde van de middag terug vliegen.

Groetjes xx

• 16 Mei 2012 - 16:55

Cor Hensen:

Op de foto's lijkt het minder toeristisch te zijn, Natuurlijk best een mooie omgeving en mooi helder zeewater, waar Joop aan het snorkelen is.
    Wel lekker zo'n uitzicht vanaf je "balkonnetje".

• 16 Mei 2012 - 17:05

Ineke:

Het gaat nu wel erg hard nog maar twee dagen en dan vliegen jullie alweer terug.is voor jullie wel wat tussen al die containers door te varen ik wens jullie nog een prettige cruise verder en ik zie wel of je nog wat kunt schrijven ,liefs xxx

• 16 Mei 2012 - 17:15

Mieke:

Pff.. Het zit er al weer bijna op voor jullie! Ik ga zelf een paar dagen weg nu dus wens jullie nog een paar heerlijke dagen en een goede vlucht terug naar huis!!

• 16 Mei 2012 - 17:21

Lydia:

Corien wat gaat het dan nog vlug hè, vooral de laatste dagen. Maar jullie hebben nog even en dan weer terug naar Nederland. Geniet nog even hoor.

• 16 Mei 2012 - 17:55

Gerda:

Ik kan me voorstellen dat jullie er voor kiezen even heerlijk te relaxen. Jullie hebben zoveel indrukken opgedaan. Nog even heerlijk genieten en dan weer naar Nederland. Dat zal wel afkicken worden.
    Veel groeten van Gerda

• 17 Mei 2012 - 06:12