van Tampa naar Key West - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu van Tampa naar Key West - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

van Tampa naar Key West

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

11 Mei 2012 | Verenigde Staten, Marathon

Vanmorgen om 6:30 uur zaten we aan het ontbijt. Rond 7:15 uur zijn we gaan rijden. We hadden het plan om de 41 South helemaal rijden. Tot aan Venice hebben we dat volgehouden. Alle dorpjes lijken op elkaar en de stoplichten houden toch wel heel erg op. We besloten om verder naar Naples de Interstate 75 te pakken, eindelijk even snelweg en nog mooi ook. Lekker groen en veel palmbomen. Vriend Peter had me vanuit Mongolië een sms gestuurd met de vraag of ik een iPad2 voor hem wilde meenemen. In China was het hem niet gelukt om er een te kopen. Ze accepteren daar alleen maar China cards en niet de creditcard van Peter, althans het was hem niet gelukt? Hier zijn ze dan toch weer goedkoper als in Nederland. Dus natuurlijk doe ik dat voor hem. Nu kon ik er niet achterkomen of ze op Miami airport iPads verkopen, dus om niet met lege handen thuis te komen, gezocht naar Apple winkels. Gelukkig lag er een op onze route in Naples. Hier dus even voor hem een iPad2 gekocht en voor mezelf een oplader en hoesje ineen. Zo sta ik nooit meer met een lege batterij. Na Naples reden we al snel de Everglades binnen. Mooi groen en heel uitgestrekt, maar het bezoeken ervan staat zondag op het programma. Natuurlijk wel al even bij een infocentrum gestopt en ook langs de 41 South bij de afslag naar Everglades city hebben ze een Subway. Dus weer 2 van die overheerlijke broodjes gekocht, het blijft smullen. Ik ben dol op de subway melt, met kip, ham, bacon, kaas en veel groenvoer. Joop probeert steeds een andere. Nu ik dit bericht in de auto zit te typen moeten we nog 2:40 uur rijden voordat we in Marathon zijn.

We moeten nu nog een uurtje. Sinds we weer de bewoonde wereld rond Homestead/Florida city in zijn gereden, vallen de verschillen op. Het is hier een stuk lokaler, dus veel meer kleine winkeltjes langs de weg enz. We reden ook een stuk weg met alleen maar verkoop van palmen, orchideeën en nog meer groen. Leuk hoor, om de 100 meter zat wel weer een kweker. We rijden nu over/door de Florida Keys. Dat zijn allemaal kleine eilandjes verbinden door de highway 1 met heel veel bruggen. De highway 1 van begin keys in Key Largo tot aan het einde op Key West is 122 Miles, dus dat is een aardig stukje. Het is wel mooi hier hoor, maar weinig foto's genomen vandaag. Die schade halen we de komende dagen wel in ;) het blijft moeilijk foto's nemen vanuit een rijdende auto, zeker met zoveel dode beestjes erop.

Om 17:30 uur waren we in het motel Sea Dell. Wat een leuk morelletje, heel vrolijk ook. Na 11 uur gereden te hebben besloten we morgenochtend vroeg naar Key West te rijden voordat we naar het Dolphin research center gaan. We liggen nu aan het zwembad in het zonnetje, na net even lekker het zwembad in geweest te zijn. Hier gaan we dus maar even van genieten en vanavond ergens de zonsondergang bekijken.

We hebben het leuk! Tot morgen xx

  • 11 Mei 2012 - 22:29

    Cor Hensen:

    Volgens mij was het toch een boeiende reis met wisselende gezichten.
    Het is toch ook bijzonder dat er zo gemakkelijk, contact is te maken over de hele wereld
    bv tussen Peter in het voor ons verre oosten en jou aan de andere kant van de wereld.
    Nog een plezierige avond, groeten aan Joop.


  • 11 Mei 2012 - 22:42

    Corina Hensen:

    Pap, ga je pas slapen als je ons dagverslag gelezen hebt! Erg leuk hoor dat je steeds de eerste bent en je betrokkenheid. Groetjes van ons

  • 12 Mei 2012 - 05:39

    Lydia:

    Weer een hele afstand gereden, maar wat ziet het er gezellig uit allemaal. En een zwembad naast de deur. Ik moest even lachen toen ik dat hagedisje zag, zoéén had Ronald van de week op zijn werk tussen de groente lopen. Daar had hij ook een foto van gemaakt. Veel plezier vandaag. Groetjes

  • 12 Mei 2012 - 06:33

    Ineke:

    Dit was weer een heel leuk verslag,is heel wat anders zolang in de auto zitten,als overal door heen lopen,maar vanaf morgen gaat dat weer anders.hier gaat alles goed,het blijft de komende drie dagen tenminste droog met zon en vijftien graden ongeveer.nou weer een hele mooie dag morgen.xxx

  • 12 Mei 2012 - 07:22

    Marja Barendrecht:

    Hoi Corina,

    Ik heb met veel plezier je reisverslagen gelezen. Het is net of ik er bij ben, erg leuk om jouw indrukken mee te kijken. Er zitten prachtige foto,s tussen, ik krijg gewoon zin om ook op reis te gaan! Ik wens jullie nog een fijn weekje toe,met mooi weer. En ik zal af en toe even meegluren wat jullie nu weer hebben gezien en meegemaakt.

    Groetjes Marja

  • 12 Mei 2012 - 11:28

    Cor Hensen:

    Je was gisteravond ook vroeg met je verslag. Ik kreeg je mail binnen om 00.13 uur net voordat ik naar bed ging.
    En dan ga ik toch eerst jullie wel en wee lezen want daar ben ik dan te nieuwsgierig naar.
    Meestal reageer ik pas 's ochtends omdat je in de loop van de nacht je mail verstuurde.
    Zo zal ik ook weer uitkijken naar je volgend verslag en foto's.


  • 12 Mei 2012 - 11:47

    Ineke:

    Goedemorgen.

    Vanmorgen kreeg ik een mooi boeket bloemen voor Moederdag dat had ik niet verwacht,ik had vanmiddag net zelf bloemen willen kopen,maar dat hoefde nou niet.Ze zijn erg mooi,rood,oranje en wit,heel erg bedankt,maar ik wist wel dat jullie aan me dachten.

    Liefs Ineke.xxxx

  • 12 Mei 2012 - 20:44

    Wies:

    Hi fooks,
    Eindelijk weer een reactie van mij! Wat hebben jullie een super gave reis, zeg!
    Spijt dat ik niet stiekem in 1 van jullie koffers ben gekropen, geniet nog maar lekker, ik geniet van jullie belevenissen! Veel plezier nog , xxxxx Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marathon

USA 2012

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2012

Bahama's en naar huis

16 Mei 2012

heerlijk relaxen

15 Mei 2012

Miami en cruisen

13 Mei 2012

Everglades

12 Mei 2012

dolFIJNe dag
Corina

Actief sinds 12 Aug. 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 37180

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 12 September 2012

Uitstapje Ardennen

03 Mei 2012 - 19 Mei 2012

USA 2012

13 April 2012 - 17 April 2012

Oostenrijk

28 December 2010 - 03 Januari 2011

Oud 2010 en Nieuw 2011

17 September 2010 - 27 December 2010

Dagjes uit???

19 November 2010 - 21 November 2010

Londen

13 September 2010 - 16 September 2010

Winterberg

14 Augustus 2010 - 13 September 2010

Thuis

05 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Normandië

Landen bezocht: