Tampa - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu Tampa - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

Tampa

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen ontbeten in het hotel, een echt Amerikaans ontbijt. Daarna uitgecheckt en op weg gegaan richting Tampa. Lekker de snelweg vermeden, dan zie je veel meer. Rond alle dorpjes heb je een soort boulevard langs de belangrijke wegen met winkeltjes. Veel eettentjes, drogisten en supermarkten. Je komt dus altijd wel wat tegen en elke keer dezelfde ketens, lekker makkelijk dus. Natuurlijk nog even gestopt bij een Mc Donalds onderweg voor pannenkoekjes voor mij en een egg Mc muffin voor Joop, wat te drinken en niet te vergeten internetten ;)
Van mijn collega Bart hadden we de tip gekregen om te gaan kanoën/kajakken op de Hillsborough river. Www.canoeescape.com er thuis al op nageslagen en wij waren enthousiast geworden, dus dat was onze eerste bestemming vandaag.
Aangekomen bij het John B. Sargeant park (lang leve de navigatie) was het dan zover.
We kozen voor route 1 van Sargeant park naar Morris bridge park. Ongeveer 10 km stroomafwaarts kajakken is dat. We hebben voor de comfortabele zit rugleuninkjes erbij gehuurd, je zit toch 2 1/2 uur in zo'n kajak. Rond 11:30 uur vertrokken we, wow we waren nog geen 100 meter ver of de eerste alligator zagen we al zwemmen. Machtig hoor om te zien. De zon brandde aardig, maar we zouden ongeveer 60% schaduw hebben gedurende de tocht. Na ongeveer een kwartiertje peddelen kregen we toch een regenbui van ongeveer een kwartiertje over ons uitgestort, net nu we niet echt makkelijk een plekje onder wat bomen konden vinden. Ach het was warm, het regende warm water dus wat maakt het uit! Nat waren we toch al en het droogt vanzelf weer. We zagen de nodige alligators, soms moest je ze echt even zoeken, ze kunnen best schuw zijn, maar ook veel verschillende soorten vogels en vissen. Ook schildpadden zijn we tegengekomen. Blijft apart hoor dat allemaal in de natuur te kunnen tegenkomen. De tip was TOP en ik kan het iedereen aanraden. Verschrikkelijk mooie natuur, verwilderd soms een beetje, wat het juist zo natuurlijk en bijzonder maakt. Om 14:25 uur waren we net op tijd aangekomen bij het eindpunt van tocht 1, waar we opgehaald zouden worden om 14:30 uur. Hebben ze gewoon een oude schoolbus met een aanjager voor de kajakken erachter, dus ook in een oude schoolbus gezeten, leuk.
Na deze geweldige ervaring naar Tampa gereden en ingecheckt in ons hotel, vlakbij Tampa airport.
Mooi hotel, mooie ruime kamer, dus hier kunnen we lekker 2 nachtjes slapen.
Na het inchecken, hebben we ons even opgefrist en zijn we richting Clearwater gereden. Daarna door naar Clearwater beach en verder langs de Mexicaanse golf baar het zuiden gereden om via St. Petersburg weer terug te rijden richting Tampa. Clearwater Beach was Zandvoort in het megagroot en luxe. Erg decadent dus en mooi om te zien. Ergens onderweg nog even gestopt en even het strand opgelopen. Het water van de golf van Mexico was aangenaam warm. Onderweg bij Subway nog even wat gegeten, nog even wat gekocht bij een drogisterij en supermarkt en toen weer terug naar het hotel. Wel een geslaagde dag.
Morgen staat Busch gardens op het programma. Dat is een pretpark met dierentuin ineen. Zal ook erg leuk worden, ik heb wel zin in wat achtbanen.

Tot morgen xxx

• 10 Mei 2012 - 04:04

Mieke:

Wow! Jongens, wat een ervaringen doen jullie op zeg!! Het ziet er prachtig uit! Veel plezier nog..

• 10 Mei 2012 - 04:53

Cor Hensen:

Wat een avontuurlijke dag met deze tocht in de kajak. Goed dat je net op tijd was om de bus te halen. Ben benieuwd wat morgen allemaal gebeuren gaat.

• 10 Mei 2012 - 06:12

Ineke :

Goedemorgen wat mooi allemaal wat jullie gisteren beleeft hebben.ik ben blij dat het allemaal zo goed uitpakt wat jullie gepland hebben.groetjes.

• 10 Mei 2012 - 06:20

Gerda:

Corina wat een prachtige dag, geweldig.
    En wat leuk dat je dat met je tweelingbroer mag beleven. Helemaal top.

• 10 Mei 2012 - 07:41

Ingrid:

Prachtige plaatjes mooie natuur maar eng man met die alligators was je niet bang dat je met je kano erop zou varen of nog enger om zou slaan brr maar ook wel weer heel gaaf. Veel plezier morgen xjes

• 10 Mei 2012 - 08:17

Lydia:

Wat een fantastische tocht, zo indrukwekkend. Wat hebben jullie al veel gezien, ben echt benieuwd wat we nog meer te zien krijgen. Ik vind dit zo gaaf. Weer lekker genieten vandaag.

• 10 Mei 2012 - 08:39

Klazina:

Mooi foto's ziet er erg leuk en spannend uit.
    Veel plezier in Busch Gardens

• 10 Mei 2012 - 10:03

Corina Hensen:

Hallo allemaal,

Wat verschrikkelijk leuk om elke keer jullie enthousiaste reacties te lezen!

Die alligators zijn banger voor mij, als dat ik bang voor hun zou moeten zijn. Nooit iets van angst gevoeld hoor! Alleen maar gaaf.

Xx