New York dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu New York dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

New York dag 3

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

05 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen om 8 uur op pad gegaan. Eerst naar Penn(sylvania) station gelopen (10 minuutjes) om onze tickets voor de trein naar Washington en Orlando uit te printen. We kunnen ze maar alvast hebben, we moeten maandagmorgen om 6 uur al met de trein mee. Op Penn station donuts gekocht als ontbijt. Vult niet echt, maar wel lekker. Leuk station met veel leuke winkeltjes. Het valt me trouwens op dat alles zo schoon is in New York, je ziet bijna geen zwerfvuil op straat, bijzonder hoor voor zo'n
grote stad met zoveel inwoners. Na Penn station doorgelopen richting Grand Central. Dat is van 32 street en 8th avenue naar 42 street en Park avenue. Net voor Grand Central nog een heerlijk ontbijtje gegeten bij Mac Donalds met overheerlijke pancakes met een lekkere stroop, scone met druivenjam, een burges met roerei en nog wat kip. Dat was smullen. Kon ik daar ook nog kiezen uit wel 6 verschillende soorten diet coke, gekozen voor raspberry (framboos) was ook heerlijk.
Toen naar Grand Central, mooi statig en groot station. We gingen even richting de perrons, jeetje wat was het warm daar, leek wel of er stoomtreinen reden. Snel weer de hal in gevlucht. Is er op grand Central gewoon een Apple store, mooi en leuk natuurlijk, moesten we natuurlijk ook even langs. Vanaf Grand Central via Fifth avenue (de duurste merken hebben daar een winkel) door gelopen naar het Rockefeller center. Hier moesten we natuurlijk ook maar boven naar Top of the rock. Helaas vandaag weer een bewolkte en frisse dag, dis het uitzicht was wederom niet ideaal net zoals op het Empire State building. Maar het weer kunnen we nog steeds niet sturen. Wel vonden we top of the rock leuker als het empire. Je hebt ook een mooier uitzicht over het Central park. Na het Rockefeller center zijn we via west 50 street richting de Hudson rivier gelopen om toch het intrepid museum te bezoeken. Mooi hoor hoe het vroegere vliegdekschip de Intrepid is omgebouwd tot museum met veel straaljagers en helikopters bovenop het dek. Eerst stond de concorde er ook op, maar die staat nu op de kade om plaats te maken voor de Space Shuttle die er van de zomer naartoe wordt overgebracht. De spaceshuttle zagen we al in een hangar staan bij JFK toen we donderdag in de taxi zaten. Nu ik dit verslag zit te typen zitten we te wachten tot we met de circle line cruise een 3 uur durende rondvaart gaan maken rond het eiland Manhattan, zo krijgen de voetjes ook weer even rust na 20 km gelopen te hebben vandaag. Het is een erg leuke rondvaart en wat is het eiland divers. Veel bruggen rond het eiland, van mooi en oud tot afschuwelijk. Mooie skyline van het midden tot het zuiden, maar het noordelijke deel is weer heel erg groen en toont wat vervallenheid langs het water. De voetjes zijn wat uitgerust, dus die kunnen zo nog even het kleine stukje van 2 km naar het hotel lopen. Gelukkig mogen we morgen 40 mijl fietsen.

Oh ja ergens onderweg zijn we Nederlandse tijd 40 geworden, dat was om 18 uur lokale tijd hier. Toch bijzonder....

Tot morgen xxx

• 06 Mei 2012 - 03:52

Cor Hensen:

Van Harte Gefeliciteerd met jullie 40 jarige verjaardag. Heb samen een bijzondere dag, vooral ook door de fiets tour die jullie vandaag gaan maken. Heb je na die eerste, lijkt me toch vermoeiende mooie dagen , genoeg kracht om die 40 mile te fietsen ?
    Ik hoop dat jullie er lekker weer bij hebben.

• 06 Mei 2012 - 06:18

Gerda:

Corina een dikke knuffel voor je verjaardag. Wat een fantastische reis beleven jullie. Jammer van het weer, helaas, maar toch enorm genieten.
    XXX

• 06 Mei 2012 - 06:33

Ineke:

Corina en Joop van Harte Gefeliciteerd met jullie veertigste verjaardag.Een hele fijne fietsroute gewenst geniet ervan en neem veel in je op het zal wel erg mooi zijn ik geniet van alles foto's en verhaaltjes.knuffel van de hondjes en mij.xxxxx

• 06 Mei 2012 - 07:37

Ingrid:

Hele fijne veertigste verjaardag beide heel veel fiets plezier op deze toch wel bijzondere dag xjes

• 06 Mei 2012 - 07:49

Linda:

Hey lieverd, gefeliciteerd met jullie 40ste verjaardag, specialer dan dit kan je hem niet vieren lijkt mij, geniet er van, love you XX

• 06 Mei 2012 - 08:15

Mieke:

Hey Corina, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van...alweer een mooie ervaring rijker!! X

• 06 Mei 2012 - 08:27

Lydia:

Corien van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er van meid. Wat een mooie foto's weer.Veel plezier vandaag.
    XXX

• 06 Mei 2012 - 10:09

Anke:

Lieve Joop en Corina, vanuit nedeland van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. 40 alweer, waar blijft de tijd. Ik hoop dat jullie een heel leuke dag hebben. Veel plezier bij het fietsen en morgen een fijne treinreis. Liefs van mij

• 06 Mei 2012 - 12:13

Karel:

Joop en Corina Nogmaals gefeliciteerd uit Nederland = Dordrecht Oompie

• 06 Mei 2012 - 14:33

Ina En Leen:

Hallo daar in het verre buiteland
    Van Harte gefeliciteerd met jullie verjaardag
    We hopen dat jullie een fijne fietstocht hebben gehad of nog krijgen .
    Groeten van Leen en Ina

• 06 Mei 2012 - 21:45

Wies:

Van harte allebei, 40ers!! Jammer dat je geen borrel drinkt anders had je er 1 kunnen nemen! Joop jij toch wel, hè!!! Liefs Wies

• 06 Mei 2012 - 23:43

Corina Hensen:

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties!

@Wies, Joop heeft pas een biertje op en nieteens vandaag ;)