New York dag 2 - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu New York dag 2 - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

New York dag 2

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

04 Mei 2012 | Verenigde Staten, Tudor City

Vanmorgen om 8 uur zijn we op pad gegaan richting de Hudson rivier at 44th street. Onderweg bij Theatre row ontbeten en toen om 9 uur op de watertaxi gestapt richting Battery park. Bij het halen van de tickets (allemaal gratis via de gekochte New York pass) stond er wen gids die ons na het uitstappen bij Battery park mee zou nemen richting het 9/11 memorial. Onderweg laat hij ons alle bezienswaardigheden zien met de geschiedenis erbij. Erg interessant! Leuke gids ook, hij verteld heel erg goed en wil van mij alle Nederlandse benamingen weten die bij de geschiedenis horen, want er is nogal wat Hollandse invloed te bekennen. Wat een indrukwekkende, oude en mooie architectuur downtown New York. Het 9/11 memorial was zeer indrukwekkend en mooi. 2 Vierkante watervallen markeren de plekken waar ooit de twin towers stonden. Deze monumenten zijn uitgerust net alle namen van de slachtoffers van 9/11. Het nieuwe WTC heeft nu het hoogste punt bereikt (104 etages) en is daarmee gelijk het hoogste gebouw van New York geworden. Hierna zijn we naar de St. Pauls kerk gegaan met de speciale betekenis van 9/11, erg indrukwekkende verhalen. Rond 13 uur hebben we de gids verlaten en zijn we op pad gegaan richting Pier 36(Basketball city) waar de Bike expo is om onze spullen op te halen voor de Bike tour van zondag. De expo stelde zelf niet veel voor vergeleken met onze fietsbeursen in NL. Hierna teruggelopen naar Pier 17, Gezellige pier met allemaal winkeltjes, kraampjes, eettentjes en restaurants. Eindelijk was ook het zonnetje gaan schijnen en dat was best wel even lekker. De voorspellingen waren tegenstrijdig, maar ik was vanmorgen toch wel iets te zomers gekleed. We hebben wat gegeten bij sequoia, lekker in het zonnetje op het terras en zijn vervolgens met de watertaxi teruggegaan richting de opstapplaats van vanmorgen aan Pier 44. We waren hier terug om 16 uur. Onderweg nog langs de Brooklyn bridge, vrijheidsbeeld en de mooie skyline gevaren. In het zonnetje ziet het er toch wat leuker uit als in de mist. Bij aankomst wilden we nog naar het Intrepid Sea, air & space museum, maar daar mag je na 4 uur niet meer naar binnen, museum sluit om 17 uur. Dus dat was best jammer. Wie weet morgen nog tijd voor. Nu hebben we even de voetjes laten rusten en gaan we zo weer op pad voor het avondeten en Madame Tussauds en wie weet wat nog meer.

Welterusten Nederland tot later x

• 04 Mei 2012 - 23:06

Mike:

Mooi verslag Corina, goede plekken bezocht ook. Moet echt een gigantische stad zijn dat NY. Geniet ervan, mooie ervaring.

• 05 Mei 2012 - 05:11

Cor:

Fijn dat je nu meer heldere foto's hebt dankzij het betere weer. Vandaag nog even trainen zeker voor de tour van morgen ?

• 05 Mei 2012 - 05:59

Ineke.:

Ziet er geweldig uit allemaal,wel fijn dat het droog was,maar een beetje warmte zou ook wel lekker zijn,waar Jan woont was het wel warm net als in ons land grote verschillen per regio.Ik wens jullie vandaag ook weer een prettige dag.liefs

• 05 Mei 2012 - 06:25

Lydia:

Corien wat hebben jullie weer veel gezien gisteren en jammer dat het museum dicht ging. Misschien vandaag meid. Veel plezier.

• 05 Mei 2012 - 07:07

Mieke:

Corina, wat zien jullie veel zeg!! Geniet ervan, ik geniet van je geschreven verslagjes!

• 05 Mei 2012 - 07:36

Gerda:

Jullie komen ogen te kort en eigenlijk ook voeten. Ik hoop dat de zon zich wat meer laat zien voor jullie.

• 05 Mei 2012 - 08:07

Oompie:

ga door met genieten, ik wens jullie morgen een geweldige tour-tocht en fijne verjaardag toe.