dag 1 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu dag 1 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

dag 1 New York

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Rond een uur of 15 zijn we opgefrist en gaan we op pad. Ons hotel ligt in 40 west street en dat is niet zo heel ver bij Broadway vandaan. Nu moeten we bij Planet Hollywood op de hoek van Times square en Broadway onze New York pass gaan halen. Dit is een pas waarbij je gratis toegang hebt tot 50 populaire bezienswaardigheden en op veel anders zaken korting. Deze pas hebben we gekocht voor 3 dagen dus die pas hebben we toch nodig. Na deze pas opgehaald te hebben, zijn we naar de 3 etages tellende M&M's winkel, die lag ook aan Times square. Heel veel kleurtjes en smaakjes M&M's en heel veel andere souvenirs. Erg leuk als hè een zwak hebt voor M&M's. Gelukkig hebben we er in Orlando volgende week ook weer een, dus daar haal ik wast nog wel een leuk souvenir.
Ik voelde al een blaar opkomen (nieuwe gympen) dus even langs het hotel voor een schoenwissel en toen door naar het Empire state building. Gelukkig was het niet druk, want als ik zie hoe de rijen kunnen staan, dan kan je aardig wat wachttijd hebben. Met de New York pass hoefden we alleen onze tickets te halen en konden we door. Teven tickets gehaald voor de New York skyride. Dit zijn we als eerste gaan doen. Het is een soort attractie waarin je met zijn allen (30 personen) op banken zit, er wordt vervolgens een film vertoond waarin het lijkt alsof je boven New York vliegt. De banken bewegen mee, erg leuk en mooie beelden.
Daarna zijn we naar de 86e verdieping van het Empire te gaan om NY vanaf die hoogte te bekijken. Helaas was het mistig, maar je zag nog wel wat hoor. Hierna wat gegeten en langzaam terug naar het hotel. Het is nog vroeg (20 uur) plaatselijke tijd, maar voor ons is het toch ook al middenin de nacht, dus de vermoeidheid begint te tellen. Morgen weer een dag! Welterusten

• 04 Mei 2012 - 03:54

Mieke:

Goedemorgen! Weer veel plezier vandaag met mooie nieuwe ervaringen! Heel leuk dat we jullie zo goed kunnen volgen.. We zijn er een klein beetje bij, hihi..

• 04 Mei 2012 - 05:34

Gerda:

Jullie komen uitgevloerd terug.
    Een fijne dag.

• 04 Mei 2012 - 06:10

Ineke:

Heel erg leuk zo mee te kijken wat jullie aan het doen zijn,ik hoop da t jullie lekker slapen dan kun je er van daag weer uitgerust tegen aan een fijne dag.xxx

• 04 Mei 2012 - 06:23

Lydia:

Wat een hoogte en uitzicht vanaf het Empire zeg. Dan is die 24e etage van jullie hotel helemaal niks. Fijne dag vandaag en erg leuk om dit allemaal te zien.

• 04 Mei 2012 - 06:25

Chantal:

Hey luitjes,
    Vermoeiende dag he! Maar dat is het dubbel en dwars waard als je er eenmaal bent. Heel veel plezier en geniet ervan. XXX

• 04 Mei 2012 - 06:38

Linda:

Wauw wat een indrukken zeg en wat ontzettend gaaf allemaal, leuk jullie zo te kunnen volgen, geniet !!!!!!!!!!!

• 04 Mei 2012 - 06:54

Wilma:

wat een feest van herkenning!! Geniet ervan lieffies xx

• 04 Mei 2012 - 07:10

Ingrid:

wat een uitzicht ondanks de mist have fun en neem een m&mvan mij haha trusten

• 04 Mei 2012 - 08:30

Klazina:

Al veel gedaan op dag 1 , leuke foto's. Slaap lekker in jullie mooie hotelkamer!!

• 04 Mei 2012 - 10:35

Anke:

echt leuk om je te volgen op jullie ontdekkingsreis. ik hoop dat het slechte weer een beetje uit de buurt van New York blijft zodat jullie leuke dingen kunnen gaan doen. jammer dat het een beetje mistig was toen jullie op de 84ste etage stonden. wat een magnefiek uitzicht moet je daar hebben. ik zou er bijna jaloers om worden. veel plezier vandaag, ik kijk uit naar het volgende verslag. liefs en groetjes

• 04 Mei 2012 - 15:10

Wies:

Ik begin gewoon jaloers te worden!!!!

• 05 Mei 2012 - 01:15

Corina Hensen:

Leuk om al jullie reacties te lezen!