de New York Bike ride en 40 jaar worden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu de New York Bike ride en 40 jaar worden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

de New York Bike ride en 40 jaar worden

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

06 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen de wekker gezet om 6 uur, want we moesten vroeg op pad om onze fiets te halen en op tijd aan de start van 9:15 uur te verschijnen. Ik had oranje t-shirt laten maken met onze naam en 40 erop, dus die moesten aan. Tevens se kadootjes die we meegekregen hadden uitgepakt. Om 7 uur moesten we de Subway 1 nemen naar Downtown, hèhè eindelijk ook in de metro gezeten, na alleen nog maar gelopen en gevaren te hebben hier ;)
Op Rector street zijn we uitgestapt (1 halte voor het eindpunt South Ferry) dus echt Downtown. Hiervandaan was het 5 minuutjes lopen naar de fietsuitgifte aan Little West street. En ja hoor we stonden gelukkig op de lijst, dus de fietsen hadden we ook met 5 minuutjes, toen nog even een helm halen en we waren klaar voor de start. Dat was door de soepele gang van zaken alleen nog 1 1/2 uur wachten. Dus maar even een ontbijt genuttigd bij Mc Donalds, heerlijk die pancakes! Toen gekeken hoe de andere 22000 rijders gingen starten en uiteindelijk zelf richting onze startplaats bij Battery Park gereden. Langzaamaan kwam dan ook onze groep van de laatste 11000 fietsers in beweging en ik geloof dat wij rond 9:25 uur de officiële start passeerden. Het was nog wel erg bewolkt en koud vanmorgen. we konden gelijk in een redelijk goed tempo fietsen en alle wegen waren verkeersvrij en afgezet. Echt top! We waren dan ook zo in Central Park. Het zonnetje zat al achter de wolken en prikte er zo nu en dan doorheen dus we begonnen het al redelijk warm te krijgen. In Central Park dus onze jasjes maar uitgetrokken en weer verder gefietst. Op 130th street was er een oponthoud en daar hebben we bijna 1 uurtje vertraging opgelopen (later bleek ik daar netjes een email van gekregen te hebben). Hierna zijn we de eerste van de in totaal 5 bruggen overgegaan, we reden tenslotte de five boro (5 wijken) Bike tour en we gingen nu The Bronx in. Daarna gelijk over de brug ernaast weer terug naar Manhattan. Hier was de FDRdrive (snelweg langs de rivier) helemaal gesloten voor verkeer en fietspad vandaag. Via deze FDR drive kwamen we uiteindelijk aan bij Queensboro bridge, dat was een serieuze klim die ik fietsend heb volbracht en Joop een stukje lopend. Via deze brug kwamen we aan in Queens, hier hebben we na 30 km geluncht en wie kwamen we daar tegen? Boris Dittrich, hij fietste ook de tour. Na een lunch en plaspauze van 30 minuutjes verder gereden. Via de Pulaski bridge kwamen we aan in Brooklyn, daar hebben we ook via de snelweg gereden, zaten soms aardige klimmetjes tussen, de snelweg ligt daar verhoogd. Uiteindelijk kwam de laatste beklimming in zicht de Verrazano bridge. Deze brug is 1298meter lang en aardig (69,5m) hoog (kijk straks maar naar de foto's), we zijn over de onderste brug gestuurd, boven ons reed het verkeer. Aan het einde van de brug, ben je dus op Staten Island en daar was direct het festival. Gelijk doorgegaan richting de staten islands ferry, om terug te gaan naar het hotel. We waren best wel moe en we wisten dat het nog wel een tijdje kon duren voordat we op de veerboot zaten. Net voor de veerboot was het inleverpunt van de fietsen, dus die waren we ook kwijt. Uiteindelijk met de John F. Kennedy (gratis veerboor service tussen Staten Island en Manhattan) weer teruggebracht naar Manhattan alwaar we direct door konden lopen naar de metro lijn 1 richting uptown! Om 17:30 waren we terug in het hotel. Al met al een schitterende ervaring en veel gezien van stukjes New York waar je normaal niet zo snel komt. Daarbij was ergens de zon goed doorgebroken en is het dus ook heerlijk fietsweer geweest. Wel frappant alles lijkt kleiner als je een maal in New York bent. De gebouwen lijken minder groot enz. We hebben hier heerlijke dagen gehad! Nu zijn de koffers ingepakt en gaan we morgen om 6 uur op pad richting Washington, lekker net de trein. Hebben we zin in. Dus we gaan lekker op tijd slapen en tot de volgende keer

Xxx

• 07 Mei 2012 - 04:13

Mieke:

Stoer hoor! Geweldig zo'n fietstocht, krijg je we heel andere indrukken lijkt me!! Goede reis!

• 07 Mei 2012 - 06:11

Ineke:

Geweldig wat een ervaring en leuke laatste dag in NewYork en weer veel gezien op naar het volgende goede trein reis en geniet even vanWashington.Tot de volgende keer.

• 07 Mei 2012 - 06:37

Klazina:

Leuke foto's en ik wens jullie een prettige treinreis naar Washington DC!!

• 07 Mei 2012 - 06:42

Gerda:

Stoer hoor. Eindelijk ook blauwe lucht te zien.
    Veel plezier in Washington

• 07 Mei 2012 - 07:16

Chantal:

Geweldige ervaring hoor! Leef zo met jullie mee. Hele goede treinreis en ik zit alweer te wachten op jullie volgende verslag.
    Groetjes

• 07 Mei 2012 - 08:09

Oompie:

proficiat met de tour en jullie 40 ste jaardag; op naar W'ton DC veel plezier tot hoors

• 07 Mei 2012 - 08:41

Cor Hensen :

Super dat jullie de tourtocht in NY volbracht hebben. Het was soms wel pittig hé ? Nu dan een dagje met de trein naar Washington, en dan alweer door naar Orlando. Rust lekker uit in de trein en hoop dat jullie nu regelmatig fijn weer hebben zoals gisteren bv.

• 07 Mei 2012 - 09:34

Lydia:

Goed hoor Corien jullie hebben het toch maar mooi volbracht en weer heel veel foto's. Veel plezier in Washington.

• 07 Mei 2012 - 10:44

Ina:

Wat geweldig zeg dat we zo met jullie mee kunnen leven.Joop ziet er een beetje suf uit maar dat zal wel foto technisch niet kloppen maar wat een ervaring voor jullie genieten maar en niet te veel pancake eten.Ina

• 07 Mei 2012 - 10:55

Lia :

Het lijkt me een geweldige ervaring om dit zo allemaal mee te maken. Lees met plezier jullie verslagen en de mooie foto's erbij.
    Goede reis vandaag en tot het volgende verslag. xx