Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corina Hensen - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen precies op tijd (9:44 uur) aangekomen in Washington DC. De treinreis was leuk, de omgeving niet echt bijzonder. Het kan zo het Nederlandse landschap zijn hier ;)
Op het station van Washington hebben we onze bagage afgegeven bij het bagagedepot en we zijn toen op pad gegaan om cultuur te snuiven. Om te beginnen het mooie station, heel statig en heel veel winkels, maar die bekijken we vanmiddag wel.
De volgende bezienswaardigheden hebben we gezien/gefotografeerd (ik ga echt niet alles opnoemen hoor ;))
Capitol Hill
Smithsonian institution Castle
Washington monument (de naald)
Toen kwamen we een fietsuitgiftepunt tegen. Fiets kan je op een plek meenemen en op een andere plek weer inleveren. Nou dat vond ik wel wat, gewoon te regelen net je creditcard, code intoetsen bij het fietsrek en voilà je kan fietsen. Dus verder met de fiets...
Worldwar II memorial
Thomas Jefferson memorial
Franklin Delano Roosevelt memorial (vrouw Roosevelt staat ver weg van manlief? Hondje is wel bij hem)
Martin Luther King Jr. Memorial
Lincoln memorial
Korean war veterans memorial
The White House.
Best een indrukwekkend rijtje en er is nog zoveel meer. Na het Witte huis de fietsen op een andere plek ingeleverd, makkelijk hoor. We gingen dus weer verder te voet. Even geluncht, voor het eerst hebben we macaroni & cheese op en een kaas-aardappel-dille soepje, het was heerlijk! Hierna kwamen we in een grote boekwinkel terecht, heerlijk lopen struinen en even bakkie thee voor mij en een smoothie voor Joop en natuurlijk WIFI. Dus weer even contact met jullie via Facebook, mail etc. Kunnen we nog zonder? Moeilijk ;))
Hierna langzaamaan teruggelopen richting het station en toen kwamen we nog het Navy memorial tegen, vooral de vloer (landkaart in marmer) was heel mooi. Het viel ons trouwens op dat veel memorials waterpartijen hebben, is toch wel heel erg mooi!
Op het station aangekomen, lekker langs de winkels en de vele eettentjes gelopen. Het station heeft 3 etages met winkels en de onderste etage is alleen maar food, dus keus genoeg.
We gaan dus zo maar even eten en dan de bagage ophalen. Om 19:02 komt onze trein aan en om 19:30 uur vertrekken we. Morgen om 12:55 uur komen we dan als het goed is aan in Orlando 17:35 uur duurt de rit. Lekker uitrusten, slapen, lezen enz. We vermaken ons wel!

Tot Florida xxx

• 07 Mei 2012 - 21:40

Lydia:

Corien wat een druk bezette dag weer. Wat een indrukken doen jullie dan allemaal op hè. Prachtig hoor. Ik ontving dit nog net voor ik naar bed ging. 23.30 uur. groetjes

• 07 Mei 2012 - 22:22

Cor Hensen:

Wat zien jullie toch veel mooie, bijzondere gebouwen e.d. Mooie fietsen hebben ze daar ook voor de dagjes mensen. En dit was vast niet alles als ik de kaart bekijk waar jullie geweest zijn.
    Nu eindelijk bijna een dag RUST in de trein naar Orlando.
    Groetjes

• 08 Mei 2012 - 04:02

Mieke:

Hey Corina! Drukke dag was het weer voor jullie.. Nu heerlijk luieren in de trein en op naar Florida! Lijkt me fantastisch! Veel plezier!

• 08 Mei 2012 - 06:48

Wilma:

leuk leuk leuk leuk.... alles xxx

• 08 Mei 2012 - 07:00

Ineke:

Jeetje wat zien jullie veel mooie dingen,wat een geweldige monumenten allemaal zo groots en wat ziet het er allemaal mooi uit op de foto.nou ik hoop dat jullie straks lekker uitgerust zijn en dan lekker met de auto verder.xxx

• 08 Mei 2012 - 07:18

Lia:

Wat ontzettend leuk om iedere keer hier te lezen en te zien wat jullie allemaal bezichtigen.. geweldig... Volgens mij is het wel allemaal heel schoon en onderhouden daar. Tenminste zo oogt het op de foto's.
    Nu lekker uitrusten in de trein, op weg naar weer een mooi stukje USA.... xxx

• 08 Mei 2012 - 12:33

Ina En Leen:

Wat zien jullie veel zeg dat is geweldig
    en wanneer is je boek klaar?
    Corina zou je maar geen journalist worden ?een colum van jou is nooit weg.Veel plezier Leen en Ina.

• 08 Mei 2012 - 19:51

Gerda:

Wat een indrukwekkende memorials Corine. En wat gaaf die fietsen. Ze zien er nog leuk uit ook. Veel plezier in Orlando.